11 Juny 2019Gastronomia i Producte. Una oportunitat per al territori


La Universitat de Vic–Universitat Central de Catalunya acollirà la jornada de «Gastronomia i Producte. Una oportunitat per al territori», en el marc del III Congrés Català de la Cuina, una activitat destinada als agents de promoció econòmica d’institucions públiques i privades de les comarques d’Anoia, el Bages, el Berguedà, el Moianès i Osona.

Aquesta jornada, i gràcies al suport de la Diputació de Barcelona, Osona Turisme del Consell Comarcal, i l’organització de la Universitat de Vic i La Gastronòmica, es durà a terme el dijous 4 de juliol a la Sala Mercè Torrens (Campus Miramarges) de 8.45h a 2h del migdia. La inscripció, que és gratuïta, compta amb una capacitat de 150 persones. Pots inscriure’t fent clic aquí.

La matinal estarà constituïda per diverses xerrades i una taula rodona amb experts on es tractaran diferents temes relacionats amb la gastronomia i la promoció dels productes km0. Un cop es doni la benvinguda, presentada pel Vicedegà de la Facultat d’Empresa i Comunicació Xavier Ginesta i pel representant de la Diputació de Barcelona Xavier Font, es donarà inici a les conferències. La primera anirà a càrrec de Maria Àngels Serradirectora de Chias Marketing, boutique internacional especialitzada de consultoria especialitzada en la planificació estratègica de destinacions turístiques. Aquesta empresa compta amb més de 30 anys d’existència i amb una àmplia experiència en projectes a Catalunya, Espanya i Amèrica Llatina. La conferència de Serra es titularà “Paisatges Barcelona, una marca inspiradora que hem de construir entre tots”.

Seguidament serà el torn de Míriam Cloquell que presentarà la xerrada “Farmer’s Markets: Tradició i Innovació a Fires i Mercats d’EUA”. Cloquell és una emprenedora catalana resident als Estats Units. És llicenciada en Ciències de la Comunicació a la UAB i MBA a Esade. A més d’experiència al sector turístic com a Directora Comercial i de Marketing a Grandvalira, a Andorra, va desenvolupar la seva trajectòria professional a la multinacional PepsiCo en diferents funcions comercials. Durant els últims 4 anys va cofundar una empresa per introduir la marca Sangria Lolea als Estats Units, assolint distribució nacional al canal natural (orgànic o bio) i a altres establiments premium.

A mig matí serà el torn de professor de comunicació de la UVic-UCC Jordi de San Eugenio, doctor en Comunicació Social per la UPF i llicenciat en Periodisme i Geografia, que farà la conferència “Les comarques, les marques de territori i la promoció del turisme gastronòmic”. De San Eugenio també és professor convidat a la Universitat de Leicester (UK). La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el camp de les marques de territori, tant en la investigació bàsica com en la consultoria. Ha estat l’investigador principal, com a professor del grup de recerca TRACTE de la UVic-UCC, de diverses marques de territori implementades a Catalunya: l’Empordà, Vic, Boscos de bruixes i bandolers, el Pla de l’Estany i el Vendrell.

Tot seguit es realitzarà un coffee break, a càrrec de la universitat, que donarà pas a la taula rodona d’experts on el tema a tractar serà l’experiència en l’organització de fires i esdeveniments gastronòmics de productes de proximitat. Aquesta estarà constituïda per Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona; Toni Massanés Sánchez, responsable de la Fundació Alícia; Anna Castillo, responsable del departament Enoturisme del celler Abadal (Horta d’Avinyó) i, finalment, Lluís Jubert, responsable de RecStreet Food.

Aquesta jornada compta amb el patrocini de la Diputació de Barcelona i del Consell Comarcal d’Osona, a la vegada que s’ha organitzat en copartenariat amb l’empresa La Gastronòmica.

HORARI DE LA JORNADA:

8:45h – 9:15h Inscripció i recollida de documentació
9:15h – 9:30h

Presentació de la jornada a càrrec del representant de la Diputació de Barcelona, Xavier Font i Xaver Ginesta, Vicedegà de Promoció i Relacions Externes de la UVic – UCC.

9:30h – 10:15h

“Paisatges Barcelona, una marca inspiradora que hem de construir entre tots.” a càrrec de Maria Àngels Serra.

10:15h – 11:15h

“Farmer’s Markets”: Tradició i Innovació a Fires i Mercats d’EUA, a càrrec de Míriam Cloquell.

11:15h – 12h

“Les comarques, les marques de territori i la promoció del turisme gastronòmic”. a càrrec de Jordi de San Eugenio.

12h – 12:30h

Coffee break (a càrrec de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya).

12:30h – 13:30h

Taula rodona de bones pràctiques en l’organització i dinamització de fires i mercats.

Amb la participació dels següents experts:

  • Xavier FontCap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona.
  • Toni MassanésDirector Fundació Alícia.
  • Anna Castillo, Directora d’enoturisme Bodegues Abadal

  • Lluis Jubert, Responsable del RecStreet Food.

13:30h – 14h

Networking.